Комунальний заклад
"Закарпатська обласна універсальна наукова бібліотека
ім. Ф. Потушняка"
Закарпатської обласної ради
Віртуальні виставки
Театр має бути таким, яким суспільство має бути завтра
2021-03-24до Міжнародного дня театру
- Початком мистецтва світу є театр.
- Створити те, чого немає в дійсності, кинути людям фантазію, ідеальне, неіснуюче, але прекрасне — тільки в цьому може бути різниця актора від гарно вишколеної мавпи. А для цього треба розбудити фантазію, виростити їй крила і навчитись літати.
- Митець той, хто у відчуванні творчому сильніший від існуючих категорій.
- Театр має бути таким, яким суспільство має бути завтра.
- Ви плачете на сцені, а публіка спокійно поглядає, а треба, щоб ви були спокійні, а публіка плакала!
- Мистецтво, особливо театр, мусить повернутися до своєї первісної форми — форми релігійного акту. Воно… в суті своїй — акт релігійний. Воно — могутній засіб перетворення грубого в тонке, підйому у вищі сфери, перетворення матерії. Тоді дійсно театр — храм, і мусить бути чистим і тихим, хоч і всякі молитви будуть у ньому.
- Коли ми принижуємо наші вимоги до того, що ми можемо в наших обставинах, то це не дасть ніякого прогресу.
- Політика залежить від державних мужів майже стільки ж, скільки погода від астрономів.
- Театр — храм і мусить бути чистим і тихим, хоч і всякі молитви будуть лунати в ньому.
792(477) Представлено збірку нарисів-портретів, написану Софією Тобілевич – українською акторкою, фольклористкою, дружиною Івана Карпенка-Карого. Перед читачем постають видатні діячі українського театру: М. Кропивницький, М. Старицький, П. Саксаганський, М. Заньковецька, І. Тобілевич, М. Садовська-Барілотті, М. Садовський. |
792(477)
К 93
Курбас, Лесь. Філософія театру / Л. Курбас ; уклад. М. Лабінський ; ред. М. Москаленко. – К. : Вид-во Соломії Павличко "Основи", 2001. – 917 с.
У виданні вперше друкується великий масив досі не опублікованої (за деякими винятками) теоретичної спадщини Леся Курбаса (1887–1973) – режисера і мислителя, організатора театру, драматурга, театрального педагога, теоретика і працівника сцени, великого основоположника українського модерного театру ХХ століття.
|
85.33(4УКР)
У-45
Український театр ХХ століття: антологія вистав / А. Г. Баканурський, А. А. Білик [та ін.] ; за заг. ред. М. О. Гринишина ; Нац. акад. мистецтв України, Ін-т пробл. сучас. мистецтва. – К. : Фенікс, 2012. – 960 с. : кольор. іл. – Бібліогр. наприкінці ст. та у підрядк. прим.
Фундаментальне видання «Український театр ХХ століття: Антологія вистав» доповнює і деяким чином продовжує «Нариси з історії театрального мистецтва України ХХ ст.», підготовлені відділом театру та музичної культури ІПСМ НАМ України (К., 2006). Праця є безпрецедентним за формою та обсягом представленого матеріалу зібранням театрознавчих «портретів» вистав театрів України ХХ – початку ХХІ ст.
|
85.33(4УКР)
Г 14
Гайдабура, Валерій Михайлович. Театр, розвіяний по світу: феномен сцени повоєнної української діаспори (Німеччина, Австрія, Франція, США, Канада, Австралія) / В. Гайдабура ; Нац. акад. мистецтв України. – Вид. 2-е, переробл. – К. : Києво-Могилянська академія, 2015. – 256 с. : іл.
Автор книжки, член-кореспондент Академії мистецтв України, доктор мистецтвознавства Валерій Михайлович Гайдабура, відомий своїм монографічним дослідженням про сценічне мистецтво в Україні періоду німецько-фашистської окупації (1941-1944), цього разу першим у вітчизняному театрознавстві звернувся до узагальнення багаторічної практики повоєнного театру української діаспори та його тлумачення як невід'ємної частини комплексної історії національного мистецтва ХХ століття.Феномен сцени української повоєнної діаспори автор досліджує у науково-популярній формі; у методології приваблює звернення до персоналістики та психоаналітичних можливостей епістології.
|
85.33(4УКР)
К 59
Козак, Богдан. Театральні відлуння: статті, передмови, штрихи до портретів, матеріали, рецензії, інтерв’ю / Б. Козак ; передм. Р. Я. Пилипчук. – Л. : Ліга-Прес, 2010. – 512 с. : портр., іл., фот. – Бібліогр. у підрядк. прим. – Імен. покажч.: с. 436-448.
“Театральні відлуння” – це справді неординарна реакція автора на сучасні йому мистецькі події, роздуми про творчість українських акторів та аналіз постав на українській сцені вітчизняної та зарубіжної драматургії у ретроспективі. Пошуки й відкриття незнаних досі фактів сценічної історії п’єс та інсценівок (“Сонце Руїни” В. Пачовського, “Земля” за В. Стефаником, перша постава “Гамлета” В. Шекспіра), порівняльний аналіз діяльності Л. Курбаса та Ю. Остерви, точно накреслені штрихи характерів акторів-колег – сукупно творять і характер самого автора – актора і науковця.
|
792(477.411)
В 38
Веселовська, Ганна Іванівна. Більше ніж театр. Національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка, 2001-2012 / Г. І. Веселовська ; фот. : М. Бориско, О. Ктиторчук [та ін.] ; Нац. академ. драм. театр ім. І. Франка, Укр. культур. фонд. – К. : Антиквар, 2019. – 328 с. : фот. – (100 років першій сцені України, 2020-1920) (Театральна бібліотека). – Бібліогр. у прим.: с. 280-289. – Покажч.: с. 292-323.
Ця книга є першим узагальнюючим і комплексним виданням, присвяченим творчій діяльності Національного театру імені Івана Франка періоду керівництва ним видатним українським артистом Богданом Ступкою. Ця книга є першим узагальнюючим і комплексним виданням, присвяченим творчій діяльності Національного театру імені Івана Франка періоду керівництва ним видатним українським артистом Богданом Ступкою. Десятки нових вистав у репертуарі, десятки нових авторських імен на афіші, запрошення іменитих майстрів, численні гастрольні поїздки, відкриття нових естетичних горизонтів, відхід від стереотипних поглядів на вітчизняну класику, складні пошуки рівноваги всередині творчого колективу – усе це ввібрало життя франківців 2001–2012 років – часу, який сьогодні називають Часом Ступки. У книзі відсутній хронологічний принцип подачі матеріалу: кожний з трьох розділів присвячено окремому тематично-проблемному напрямку діяльності театру.
|
85.33(4УКР)
Л 55
Даніїл Лідер: Театр для себе / уклад. О. Островерх. – К. : Факт, 2004. – 104 с. : іл.
Книга "Театр для себе" представляє філософську та театральну есеїстику видатного українського сценографа та блискучого мислителя Даніїла Лідера. Книгу проілюстровано графічними роботами художника, які є продовженням і доповненням його сценографічної діяльності. Сполучення текстів та візій складають те унікальне явище, яке, мабуть, і є справжнім театром Майстра.
|
85.33(4УКР)
К 67
Корнійчук, Володимир Петрович. Роздуми про театр, музику, літературу... / В. П. Корнійчук. – К. : Фенікс, 2007. – 320 с. : іл.
Відомий український письменник, театральний критик і хореограф, головний редактор «Української музичної газети», заслужений журналіст України, лауреат премії в галузі театрознавства і театральної критики, Володимир Корнійчук у своїй книзі «Роздуми про театр, музику, літературу», охоплюючи 35-річний період творчої діяльності, презентує періодику різних років і жанрів, у якій постає талановитим театрознавцем, есеїстом, портретистом, інтерв’юером і репортером, розповідаючи про визначних і зарубіжних акторів, режисерів, балетмейстерів, сценографів, диригентів, співаків, композиторів, мелодії котрих і досі чарують світ.
|
85.33(4УКР)
Т 29
Театр Марка Кропивницького: минуле і сучасне: альбом / авт.-упоряд. В.П. Шурапов ; худож. оформ. І. В. Смичек ; пер. та ред. англ. тексту В. Ю. Паращук. – Кіровоград : Мавік, 2004. – 224 с. : іл. – Текст укр., англ. мовами.
Альбом містить у собі документи, фотографії, ілюстрації, уривки з художніх і публіцистичних творів, а також листів засновника Театру корифеїв М. Л. Кропивницького., його учнів та послідовників, відомих літературо- та мистецтвознавців, театральних діячів, визначних письменників. Театр корифеїв, народжений у Єлисаветграді, є одним із найяскравіших виявів невичерпальності духу української нації.
|
85.33(4УКР)
Г 14
Гайдабура, Валерій. Театральні автографи часу (дослідження, рецензії, творчі портрети, інтерв’ю, "фото-сайти") / В. Гайдабура. – К. : Факт, 2007. – 292 с. : іл.
Автор пропонованої книжки відомий історик українського театру. Науковим відкриттям стала його монографія «Театр, захований в архівах. Сценічне мистецтво в Україні періоду німецько-фашистської окупації. 1941-1944», захищена автором як докторська дисертація. Збірник «Театральні автографи часу» представляє Валерія Гайдабуру як цікавого театрального журналіста. Книга містить 30 його статей, що виходили у періодичній пресі від 80-х років минулого століття. Різні за жанрами міні-дослідження, есеї, інтерв'ю, рецензії вони виявляють постійно пульсуючий інтерес Валерія Гайдабури до багатьох сценічних колективів України і зарубіжжя, проблем театральної історії, драматургії, режисури, акторської майстерності. Для автора театр захоплююче явище, без якого неможливо уявити життя. Книга багато ілюстрована. Особливо цікаві світлини його творчого життя, яке понад 40 років щасливо проходить в чарівній атмосфері театру.
|
85.33(4УКР)
Ю 73
Юричків, Степан. Театральні метаморфози = Divadelnémetamorfózy / С. Юричків. – Пряшів ; Хмельова : [б. и.], 2013. – 116 с. : іл. – Текст укр., словац. мовами. – Бібліогр.: с. 59. – Покажч.: с. 60-68.
Від автора: Ця книжечка-це рецензія, не оцінка художньої майстерності акторів, не аналіз, навіть не відповідає нормам театрального жанру. Це мій особистий погляд, моя точка зору про рідне село, про його добрих працьовитих людей, що над усе цінували художнє слово, драматичне мистецтво, фольклор, народну художню самодіяльність і культуру, як таку у цілому, а особливо про гордість села–Йосипа Корбу і його родину. Та ще про театр, в якому вони обоє працювали ціле своє життя.
|
85.33(4ФРА)
К 67
Корнієнко, Владислав Вікторович. Театральна палітра Франції в ХХ столітті: від творчості в мистецтві до мистецтва творчості: (наук. розвідка) / В. В. Корнієнко ; відп. за вип. Д. В. Кушерець ; Є. А. Харлан. – К. : Знання України, 2007. – 232 с. – Бібліогр.: с. 218-231 та у підряд. прим.
У запропонованій читачеві науковій розвідці аналізуються основні дефініції театрального мистецтва Франції у XXстолітті, репрезентуються організаційно-творча палітра, історичні та національні цінності його еволюції. Дослідження специфіки розвитку театрального мистецтва Франції дає змогу прослідкувати становлення нових театральних форм, дослідити особливості функціонування театрів Франції, виявити співвідношення загальносвітових і специфічних національних ознак, осмислити новітні тенденції в сучасній мистецькій дійсності та соціокультурній свідомості.
|
792(=411.16)
М 47
Мелешкіна, Ірина. Мандрівні зорі в Україні. Сторінки історії єврейського театру / І. Мелешкіна ; Нац. ун-т "Києв.-Могил. акад.", Центр дослідж. історії та культури східноєвроп. єврейства. – К. : Дух і Літера, 2019. – 304 с. : іл., кольор. іл. – Бібліогр.: с. 293-303
В книжці представлена історія діяльності єврейських театрів на території України в ХІХ–ХХ ст. Унікальне ілюстроване видання вперше докладно розповідає про п’єси, режисерів, художників та акторів кожного з театрів. Подані зображення практично невідомих раніше оригінальних ескізів, афіш та фотографій.
|
85.33(4УКР)
К 67
Корнієнко, Неллі Миколаївна. Лесь Курбас: репетиція майбутнього / Н. М. Корнієнко. – К. : Либідь, 2007. – 328 с. : іл.
Представлена книга є результатом праці доктора мистецтвознавства, академіка Академії Мистецтв України та відомого знавця творчості Леся Курбаса – Неллі Корнієнко. У даній публікації вона продовжує досліджувати феномен видатного режисера, актора, драматурга та теоретика театру, ім’я якого стоїть поруч із такими іменами, як К. Станіславський, В. Мейєрхольд та Б. Брехт.
|
***
Новини
20 листопада всіх поціновувачів творчості Марії Матіос запрошуємо на літературний вечір з нагоди ювілею авторки. Початок вечора о 1600 год.
Шановні користувачі! Запрошуємо вас на лекцію „Від Революції гідності до Країни гідності” до Дня Гідності та Свободи , яка відбудеться 21 листопада о 17.00. Лектор - Юрій Офіцинський. Вхід вільний!
Шановні користувачі, для вас нові надходження літератури до Відділу зберігання бібліотечних фондів.
Шановні користувачі, для вас нові надходження до Відділу художньої літератури.